بهینه ساز برج های خنک کننده (Cooling Tower)

بهینه ساز برج های خنک کننده:

خنک کردن با استفاده از آب هنوز هم کارآمد ترین تکنیک برای گرفتن حرارت از سیستم های صنعتی محسوب میشود. برج خنک کننده (Cooling Tower) هم از معروفترین سیستم های خنک کننده ای هستند که از آب کمک میگیرند. آب با وجود تمام فوایدی که دارد ، باعث وقوع خوردگی، فعالیت میکروارگانیسم ها و تشکیل کریستال و رسوب در این سیستم ها میشود. در برج خنک کننده در فرآیند خنک شدن  مقدار قابل ملاحظه ای آب در گردش تبخیر می شود که این تبخیر سبب افزایش غلظت املاح و رسوب می شود که موجب کاهش در بهره وری از عمر سیستم و مشکلات اپراتوری می­شود.

کنترل ضعیف نه تنها سیستم برج خنک کن را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه می تواند موجب هدر رفت منابع مالی با اتلاف انرژی، مواد شیمیایی و هزینه های آب و برق شود.مواد شیمیایی که به آب در گردش برج خنک کننده اضافه می گردند کارایی بسیار بالایی در جلوگیری از ایجاد رسوب درون کولینگ تاور دارند. مواد شیمیایی برج خنک کننده یا کولینگ تاور با توجه به شرایط برج خنک کننده و آنالیزهای مربوطه انتخاب و با هدف :

  • محافظت از سیستم در برابر پدیده مخرب خوردگی
  • کنترل تشکیل رسوب که کارایی سیستم خنک کن را مختل می کند
  • کنترل رشد جلبک و میکروب های مضر مانند باکتری لژیونلا استفاده می گردد.

خرید مواد برج های خنک کننده:

گروه فنی و مهندسی محافظ شیمی اسپادانا با بیش از 15 سال سابقه به عنوان عرضه کننده موادشیمیایی، مشاور و ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی در زمینه طراحی، ساخت ونگهداری تأسیسات مرتبط با آب و بخـــــار، شامل دیگ­های بخار، برج­هـــای خنک کننده،  ستون­های تصفیه رزینی، RO و طراحی سیستم های تصفیه پساب فعالیت میکند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید مواد بهینه ساز دیگ های بخار می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان با تجربه شرکت محافظ شیمی اسپادانا استفاده نمایید.

درخواست مشاوره

در صورت داشتن هر گونه سوالی ما در کنار شما خواهیم بود با پر نمودن این فرم کارشناسان مجموعه محافظ شیمی اسپادانا با شما تماس خواهند گرفت.

موقعیت مکانی دفتر ما
تماس با ما

031-37757080-90

0913-029-6778

info@mohafezshimi.ir

اصفهان،خیابان سهروردی،ساختمان اسپادانا،طبقه 3،واحد 5