بهینه ساز دیگ های بخار (Boiler)

رسوب دیگ بخار:

معمولا در دیگ های بخار، تشکیل رسوب یکی از عوامل مضری است که اپراتورها همواره سعی در رفع آن دارند، این مشکل می تواند باعث اتلاف حرارت، بیش از حد داغ شدن جداره بویلر و خوردگی شود. برای حل این معضل، همواره باید تصفیه و بهینه سازی آب ورودی به دیگ بخار بوسیله تجهیزات تصفیه آب و تریتمنت های شیمیایی را در دستور کار قرار داد.

بهینه ساز دیگ های بخار

از جمله موارد مهم که هر سیستمی را ملزم به استفاده از تریتمنت شیمیایی مینماید:

  • پوشیده شدن دیواره دیگ و لوله ها بوسیله رسوبات باعث کاهش انتقال حرارت شده و نیاز به حرارت دهی بیشتری برای ثابت نگه داشتن عملکرد بویلر خواد بود و در نهایت منجر به کاهش طول عمر لوله و تاسیسات شبکه می گردد.
  • کاهش انتقال حرارت در لوله های دارای رسوب باعث افزایش مصرف انرژی برای حرارت دهی و افزایش دمای دیگ بخار می گردد.
  • اکسیژن محلول  موجود در آب باعث  خوردگی سطوح فلزی می­شود و رسوب های متصل شده به لوله و جداره­های دیگ هم باعث وقوع خوردگی زیر رسوب و در نهایت سوراخ شدن آنها میشود که احتمال انفجار و ترکیدگی را افزایش می­دهد.
  • عدم استفاده از مواد رسوب زدا دیگ بخار منجر به گرفتگی شیرهای ورودی و خروجی و مسیرهای انتقال آب می­گردد.

مزایای استفاده از مواد شیمیایی در دیگ بخار:

  • افزایش کارایی دیگ بخار؛
  •  کاهش هزینه سوخت، هزینه عملیات و تعمیر و نگهداری؛
  • کمینه نگهداری و خرابی و محافظت تجهیزات از خوردگی و افزایش طول عمر دستگاه

خرید مواد ضد رسوب و ضد خوردگی دیگ بخار:

گروه فنی و مهندسی محافظ شیمی اسپادانا با بیش از 15 سال سابقه به عنوان عرضه کننده موادشیمیایی، مشاور و ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی در زمینه طراحی، ساخت ونگهداری تأسیسات مرتبط با آب و بخـــــار، شامل دیگ­های بخار، برج­هـــای خنک کننده،  ستون­های تصفیه رزینی، RO و طراحی سیستم های تصفیه پساب فعالیت میکند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید مواد بهینه ساز دیگ های بخار می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان با تجربه شرکت محافظ شیمی اسپادانا استفاده نمایید.

درخواست مشاوره

در صورت داشتن هر گونه سوالی ما در کنار شما خواهیم بود با پر نمودن این فرم کارشناسان مجموعه محافظ شیمی اسپادانا با شما تماس خواهند گرفت.

موقعیت مکانی دفتر ما
تماس با ما

031-37757080-90

0913-029-6778

info@mohafezshimi.ir

اصفهان،خیابان سهروردی،ساختمان اسپادانا،طبقه 3،واحد 5